Proiectul PNRAS ,,Acces spre succes,,

}

septembrie 29, 2022

 I. Obiectivele proiectului

OB 1 Scăderea ratei de abandon școlar de la 1,56 % până la 1,24 % și creșterea ratei de finalizare a învățământului gimnazial de la 93.75 % la 95% până la finalul anului 2025.

OB 2 Creșterea ratei de participare la Evaluarea Națională la clasa a VIII de la 92% la 93,6% și reducerea procentului care iau sub nota șase la Evaluarea Națională de la 83% la 79,6% până la finalul anului 2025.

OB 3 Îmbunătățirea proceselor de predare – învățare – evaluare prin creșterea cu 50% a procentului de cadre didactice din unitatea de învățământ care folosesc mijloace de predare – evaluare digitale și prin creșterea cu 50% a procentului de cadre didactice care folosesc strategii pedagogice moderne la nivelul clasei (instruire personalizată, abordări pedagogice structurate, centrate pe elev) sau de prioritizare a elevilor (programe remediale de grup mic, învățare autodirijată susținută de tehnologie) până la finalul anului 2025.   OB 4 Îmbunătățirea interacțiunii între toți actorii cheie ai ecosistemului școlar: elevi, cadre didactice, părinți, directori, inspectori, reprezentanți ai comunității astfel încât să se asigure autosusținerea implementării planului de reducere a abandonului școlar

II. Beneficiarii proiectului – grupul țintă este format din  elevii din clase de nivel gimnazial V-VIII în risc de abandon școlar din cadrul Școlii gimnaziale nr. 1 Văculești:

a. elevii cu prezență scăzută la școală

b. elevii cu rezultate scăzute la învățătură (elevii au medii sub 7 la limba română/matematică sau medii generale mai mici de 6,5 sau elevul a rămas corigent cel puțin la o materie);

c. elevii care au repetat cel puțin un an sau doi ani școlari;

d. elevii care au un istoric școlar de sancțiuni (de ex., elevul a fost exmatriculat, transferat din motive disciplinare, are note scăzute la purtare și așa mai departe) sau au fost înregistrate plângeri făcute de alți elevi/profesori.

III. Grupul țintă este format din 26 elevi din care:

a. 8 elevi cu prezență scăzută la școală

b. 14 elevi cu rezultate scăzute la învățătură (elevii au medii sub 7 la limba română/matematică sau medii generale mai mici de 6,5 sau elevul a rămas corigent cel puțin la o materie)

c. 2 elevi care au repetat cel puțin un an sau doi ani școlari

d. 2 elevi care au un istoric școlar de sancțiuni (de ex., elevul a fost exmatriculat, transferat din motive disciplinare, are note scăzute la purtare și așa mai departe) sau au fost înregistrate plângeri făcute de alți elevi/profesori.

Beneficiari ai proiectului sunt și cele 18 cadre didactice din cadrul Școlii gimnaziale nr. 1 Văculești

ACTIVITĂȚI

Activități MATE

Screening al copiilor atât la nivelul clasei prin chestionarul SASAT la care răspund elevii, cât și prin Fișa de Observare, un chestionar aplicat de către diriginte/persoană  resursă fiecărui copil identificat în risc

Activități de prevenire

1.2.1 Activități pentru dezvoltarea abilităților socio-emoționale, inclusiv autonomie, perseverență, abilități sociale, comunicare și colaborare, stimularea lucrului în echipă pe bază de proiecte etc

1.2.2  Activități de formare autorizate și îndrumare (coaching) pentru cadre didactice și personal auxiliar din unitatea de învățământ (de ex. îmbunătățirea practicilor de predare, crearea unui climat școlar favorabil, orientarea în realizarea activităților pedagogice prevăzute în proiect

Activități de intervenție

1.3.1 Activități pedagogice și de sprijin, care includ, dar nu se limitează la cursuri de remediere 1/1 sau în grup (lb. română/ lb. maternă, matematică/ științe, TIC), testare cunoștințe, evaluare dificultăți de învățare, consiliere și orientare școlară, mediere, educație parentală, consiliere psihologică etc. – pregătire cu elevii claselor a VII – a și a VIII – a pentru participarea la Evaluarea Națională și obținerea uneii medii peste 6.

1.3.2 Activități de tip Școală după Școală inclusiv acordarea de hrană.

Se va organiza 2 zile/ săptămâna activitatea de tip afterschool pentru elevii aflați în risc și se va furniza o masă caldă acestora.

Digitalizarea procesului educațional

3.1 Dotarea cu clase inteligente pentru predare – învățare

3.1.1 Realizarea achiziției de echipamente și software

  3.1.2. Recepția și punerea în funcțiune a activelor corporale și necorporale

  3.2 Diagnostic inițial privind competențele digitale ale elevilor

3.3 Activități de predare – învățare – evaluare: proiectarea și realizarea resurselor pentru instruirea online, adaptarea resurselor pentru învățarea online, crearea și utilizarea resurselor digitale pentru evaluarea formativă, sumativă și feedback.

Rezultatele așteptate ca urmare a implementării activităților proiectului.

Rezultatele pe care le așteptăm prin implementarea proiectului sunt:

-12 elevi salvați din risc, 46 elevi care finalizeaza învățământul gimnazial, 44 elevi care participă la Evaluarea Națională, 9 copii care iau peste 6 la Evaluarea Naționala, 13 profesori care  folosesc în procesul de predare – evaluare la clasă mijloace digitale interactive, strategii pedagogice moderne, 35 de planuri educaționale de intervenție, 450 ore de instruire alocate suplimentar elevilor în risc de abandon

–  Scăderea ratei de abandon școlar de la 1,56% până la 1,24%  și creșterea ratei de finalizare a învățământului gimnazial de la 93,75 % la 95% până la finalul anului 2025.

– Creșterea ratei de participare la Evaluarea Națională la clasa a VIII de la 92% la 93,6% și reducerea procentului care iau sub nota șase la Evaluarea Națională de la 83% la 79,6% până la finalul anului 2025.

– Îmbunătățirea proceselor de predare – învățare – evaluare prin creșterea cu 50% a procentului de cadre didactice din unitatea de învățământ care folosesc mijloace de predare – evaluare digitale și prin creșterea cu 50% a procentului de cadre didactice care folosesc strategii pedagogice moderne la nivelul clasei (instruire personalizată, abordări pedagogice structurate, centrate pe elev) sau de prioritizare a elevilor (programe remediale de grup mic, învățare autodirijată susținută de tehnologie) până la finalul anului 2025.

– Îmbunătățirea interacțiunii între toți actorii cheie ai ecosistemului școlar: elevi, cadre didactice, părinți, directori, inspectori, reprezentanți ai comunității astfel încât –  Creșterea timpului de instruire alocat elevilor cu risc de abandon școlar.

Echipa de proiect

  1. NECHIFOR IULIAN CĂTĂLIN- manager de proiect
  2. CLIM SILVIA -responsabil financiar
  3. ILUCĂ AURICA– asistent manager
  4. GRIGORAȘ MANUELA FLORENTINA- responsabil achiziții
  5. ANI-CODREANU BOGDAN- Profesor TIC
  6. GRIGORIU OANA GABRIELA – responsabil activități, profesor limba română
  7. ASOFRONIE OANA MIHAELA – Profesor matematică

SUSTENABILITATEA PROIECTULUI

Acest proiect va crea un ecosistem funcțional pe termen lung, iar activitățile vor conduce la o percepție pozitivă asupra școlii în rândul comunității locale. Rezultatul major al implementării acestui proiect este reducerea abandonului școlar.

Dotarea cu clase inteligente vor conduce la alfabetizarea digitală a elevilor din cadrul școlii, eliminând astfel lacunele majore pe care aceștia le au la momentul de față, mulți dintre ei neavând acces la tehnologii. Vor ajunge la liceu și vor ști cum să utilizeze tehnologia. Este extrem de important. Acest proiect va aduce elevii la un nivel de alfabetizare digitală ce le va permite continuarea studiilor liceale fără a avea sentimentul de inferioritate sau necunoaștere. De asemenea, dotarea cu clase inteligente îi va atrage la școală. Copiii iubesc tehnologia și este responsabilitatea noastră să o folosim cuviincios și în folosul copiilor.

Articole recente

Școală după școală în vacanța de vară

Proiectul ,,Acces spre succes,, cod F-PNRAS-1-2022-1575 În cadrul programului ,,Școală după școală,, în perioada vacanței de vară (1-5 iulie și 26-30 august 2024) s-au desfășurat, la clasele V-VIII, activități specifice de tip recreativ și de dezvoltare a abilităților...

Contact

0331 881 001

Urmărește-ne!

Vezi articole din aceeași categorie

Școală după școală în vacanța de vară

Proiectul ,,Acces spre succes,, cod F-PNRAS-1-2022-1575 În cadrul programului ,,Școală după școală,, în perioada vacanței de vară (1-5 iulie și 26-30 august 2024) s-au desfășurat, la clasele V-VIII, activități specifice de tip recreativ și de dezvoltare a abilităților...

citește mai mult
Share This
Sari la conținut