Construim viitorul comunității noastre

Toate proiectele de investiții derulate pentru școala noastră au avut ca scop principal creșterea calității actului educațional. Renovarea sălilor de clasă, crearea de noi laboratoare, achiziționarea de echipamente moderne conturează un mediu propice dezvoltării, atrăgându-i pe copii la școală.

Cadru geografic

Comuna Văculești este poziţionată în nord-vestul judeţului Botoşani, în zona de contact dintre regiunea de dealuri înalte dealul Bour – Ibăneşti de pe stânga Văii Siretului (subunitatea estică a Podişului Sucevei) şi dealurile mai joase (cca 200m altitudine) din Câmpia Moldovei, în depresiunea Botoșani-Dorohoi și este traversată de Părâul Întors prin partea nord-vestică.
Comuna Văculeşti se află la intersecția paralelei de 47°54′17″N cu meridianul de 26°24′40″E, la 10 Km de municipiul Dorohoi si la 27 Km de municipiul Botosani, pe drumul naţional DN 29B și include satele: Sauceniţa, Gorovei si Văculeşti.
Are un climat temperat-continental cu nuanțe excesive ce favorizează dezvoltarea pădurilor de foioase în parte vestică și silvostepa spre est și sud. Solurile fertile din categoria cernoziomurilor acoperă zonele mai joase iar argiluvisolurile se găsesc în dealurile mai înalte.
Teritoriul comunei are o suprafață 60.86 km² și numără 1948 locuitori.

Scurt istoric

Începând cu anul 1865 în judeţul Dorohoi, se trece la înfiinţarea şcolilor săteşti şi se numesc învăţătorii acestor şcoli. La 21 februarie 1865, Inspectoratul Şcolar din judeţul Dorohoi, face cunoscut Prefecturei Dorohoi că în satul Văculeşti este numit învăţător, Ioan Moga, preot paroh la biserica Sf. Neculai. Deschiderea cursului şcolar, la şcoala din acest sat, se face la data de 10 martie 1865. Tânărul învăţător, în vârstă de 25 ani, preotul Ioan Moga, se preocupă de înfiinţarea clasei a I-a şi reuşeşte să adune numai 14 elevi dintr-un număr de 314 locuitori câţi erau atunci în sat, deşi învăţământul de 4 ani era obligatoriu şi gratuit.
Vechea şcoală din sat a funcţionat în localul primăriei vechi, ce fusese cu puţin mai la vale de localul dispensarului uman de azi. Mai târziu localul acesta fiind neîncăpător, a trebuit ca o parte din elevi să înveţe în casa lui Ioan Sararu de pe Costişă şi apoi şi în alte case din sat.
Școala a funcționat sub titulatura: Școala primară – Văculești

Școala Gimnazială nr.1 Văculești și-a desfășurat activitatea în două clădiri, aflate la 200 de metri distanță: corpul A care funcționează din 1964 și corpul B care funcționează din 1971.

Valorile noastre

Climatul şcolar este caracterizat prin dinamism şi grad înalt de angajare a membrilor instituţiei şcolare; este un climat stimulativ care oferă satisfacţii, relaţiile dintre cadrele didactice fiind deschise, colegiale, de respect şi de sprijin reciproc. Există o atmosferă de înţelegere şi respect reciproc atât între membrii conducerii, personal didactic, între membrii corpului profesoral, cât şi între aceştia şi personalul didactic auxiliar și nedidactic, elevi şi părinţi.

cooperare

muncă în echipă

respect reciproc

ataşament faţă de copii

respect pentru profesie

libertate de exprimare

receptivitate la nou

creativitate

Viziune

Școala Gimnazială Nr 1 Văculești, ca fervent al dezvoltării comunității locale, vizează servicii educaţionale de calitate pentru fiecare elev, deschidere către performanţă și viitor, egalitate de șanse  și un dialog deschis şi permanent cu partenerii sociali şi educaţionali.

Misiune

Educaţia nu este un privilegiu pentru câţiva, ci un drept al tuturor.

Misiunea Școlii Gimnaziale nr. 1 Văculești este să asigure educație pornind de la gradul ridicat de adresabilitate (de la preșcolari la adolescenți, de la elevi capabili de performanță la cei cu cerințe educative speciale sau aflați în risc de abandon școlar), la gradul ridicat de integrare (copii din medii dezavantajate) și terminând cu gradul ridicat de adaptabilitate (utilizarea de strategii didactice specifice unor grupuri sau elevi cu cerințe speciale).

  • Școala noastră este deschisă pentru toţi cei care au nevoie de educaţie; în opinia noastră educaţia nu este un privilegiu pentru câţiva, ci este un drept al tuturor.
  • Avem ca prioritate pregătirea elevilor pentru o lume în schimbare, formându-le capacităţi, deprinderi şi competenţe care să le permită să-şi găsească locul si menirea socială.
  • Respectăm fiecare elev, oricât de modeste ar fi rezultatele școlare, identificând atuul și aptitudinile fiecăruia pentru a le putea valorifica.
  • Ne dorim, de asemenea, ca fiecare elev să dobândească un stil de învăţare autocondusă şi motivată intrinsec, deprinderi de învăţare pe parcursul întregii vieţi, bazate pe un nivel bun de folosire al tehnologiei

Obiective strategice 2021-2025

  1. Eficientizarea managementului, a activității cotidiene de predare și a practicilor de învățare prin formarea profesională adecvată a (15 % /an din) personalului didactic și de conducere
  2. Creșterea competențelor de literație și numerație ale elevilor, în scopul scăderii (cu 10%/ an a analfabetismului funcțional
  3. Ofertarea unui curriculum la decizia școlii care să dezvolte (cu 50% până în 2025) competențele digitale, cetățenești și ecologice ale elevilor
  4. Acordarea de sprijin timpuriu pentru elevii aflați în nevoi pentru scăderea eșecului școlar și creșterea (cu 20% până în 2025 a) rezultatelor la evaluările naționale
  5. Promovarea dimensiunii europene si a egalitatii de sanse prin implicarea în proiectele de parteneriat ale școlii a 50% dintre elevi în următorii 4 ani;

Relația cu comunitatea locală

Există o permanentă preocupare pentru identificarea nevoilor de educație ale comunității locale. Derulăm acțiuni de informare a părinților, a autorităților locale în legătură cu programele propuse de scoală. De asemenea, am informat autorităţile administrative locale cu privire la alocarea resurselor financiare şi materiale necesare pentru realizarea de condiţii decente de desfăşurare a procesului didactic . Au fost stabilite relații de parteneriat cu părinții elevilor, cu reprezentanți ai bisericii, bibliotecii, ai poliției locale în cadrul cărora au fost derulate proiecte și acțiuni comune menite să sporească vizibilitatea si importanța școlii în comunitate.

Personal didactic

Echipa noastră este formată din 18 cadre didactice (educatoare, învățători, profesori).

 

Titulari

Suplinitori calificați

Educatoare

Debutant: 1
Gradul II: 1

Învățători

Debutant: 2
Definitiv: 1
Gradul I: 1

Profesori

Debutant: 3
Definitiv: 4
Gradul II: 2
Gradul I: 3

Populaţia şcolară 2021-2022

Populația școlară este echilibrată, media pe grupă/clasă fiind de 14 copii/formațiune de studiu. Evoluția numerică este în scădere în ultimii 5 ani, iar în perspectivă se observă același trend de scădere ușoară, fapt demonstrat și de numărul mai redus al populației școlare la ciclul primar comparative cu cel gimnazial.

Învățământ simultan: Cl. pregătitoare + Cl. a II-a

Educație timpurie

2 grupe
23 de elevi

Învățământ primar

Clasa pregătitoare: 7 elevi
Clasa I: 8 elevi
Clasa a II -a: 11 elevi
Clasa a III -a: 14 elevi
Clasa a IV -a: 12 elevi

Învățământ gimnazial

Clasa a V-a: 15 elevi
Clasa a VI -a: 16 elevi
Clasa a VII -a: 21 elevi
Clasa a VIII -a: 13 elevi

Rezultate Evaluarea Națională 2022

Elevi participanți: 11
Media de admitere a clasei: 6,15

%

promovabilitate Limba Română

%

promovabilitate Matematică

%

promovabilitate generală

Învățători & Profesori

Dacă trebuie să urcați pe cineva pe un piedestal, atunci aceștia sunt profesorii. Ei sunt eroii societății noastre. – Guy Kawasaki

Nechifor Iulian Cătălin director (concurs dec 2021)

Materie: profesor titular geografie, gr I, Facultatea de geografie- Universitatea din București, Master Managementul Instituției Educative- Universitatea ,,Ștefan cel Mare,, Suceava.

Experiență: 22 de ani

Proiecte:

  • Coordonator activități program ,,Școală după școală,, proiect UMBRELLA cod POCU/827/5/2/ 139481
  • Expert educație parentală, proiect FormAcces, cod POCU/784/6/24/139600
    Membru Grup de Lucru Curriculum (metodologii și legislație), disciplina geografie – Ministerul Educației
  • Membru Comitet de conducere Societatea Română de Geografie- filiala Botoșani
  • Fomator –geografie, Proiectul „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți –CRED
  • Formator național -Corpul profesorilor evaluatori pentru examenele și concursurile naționale (CPEECN)

Enache Adriana-Iuliana

Materie: Profesor limba și literatura română, Grad didactic :II

Formare profesională:

  • Conversie profesională, Facultatea de Științe ale Educației, Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, PIPP, an II
  • Curs de formare C.R.E.D., limba și literatura română, sesiunea 16.05-13.07 2022
  • Pedagogia activităților extracurriculare /extrașcolare, PAEE, sesiunea 10.11-29.11.2017
  • ,,Dezvoltarea profesională continuă pe componenta instruirii diferențiate a elevilor”, sesiunea iunie-iulie 2013
  • ,, Predarea inovativă a limbii române în societatea cunoașterii”, sesiunea mai-iunie 2013

Ursache Florin Victor

Materie: Profesor – Educație Fizica și Sport

Experiență: 4 ani

Pregătire:

  • Liceul – CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI
  • Licenţă – Universitatea Ștefan cel Mare Suceava,
  • Masterat – Universitatea Ștefan cel Mare Suceava, FACULTATEA DE EDUCAȚIE FIZICĂ ȘI SPORT, Specializarea – Educație fizică școlară și activități extracurriculare

Păduraru Irina-Mara

Materie: Profesor de Biologie, grad I, Universitatea “ A.I. Cuza “ Iași

Experiență: 14 ani

Cursuri de formare:

  • Curs “ Management de proiect”- August 2019
  • Programul acreditat “Curriculum- modele de proiectare și implementare”- Noiembrie 2019
  • Curs în cadrul programului de formare pentru constituirea Corpului de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale (CPEECN), Octombrie 2021

Onofrei Ionela

Materie: Profesor de geografie, Facultatea de Geografie și Geologie, Universitatea “ A.I. Cuza “ Iași
Grad didactic: definitivat
Master: Riscuri naturale și amenajarea teritoriului

Experiență: 5 ani

Cursuri:

  • Program de formare psihopedagogica nivel II de aprofundare 2019
  • CRED- Curriculum relevant educație deschisa pentru toți 2021

Gorgan-Strugariu Lavinia Ștefania

Materie: Profesor de Educație Muzicală

Experiență: 2 ani, debutant

Pregătire&Proiecte:

  • Absolventă a Academiei Naționale de Muzică ,,Gheorghe-Dima”Cluj-Napoca, Facultatea Teoretică, Specializarea: Muzică
  • Coordonator concursuri județene (soliști vocali și soliști instrumentiști), activități extrașcolare, coordonator festivaluri (grupuri vocale)

Humă Florina-Daniela

Materie: prof. înv. primar
Experiență: 2 ani, debutant

Studii:

  • ciclul I de licență Pedagogia învățământului primar și preșcolar
  • în curs de finalizare: master Managementul instituțiilor educaționale.

Cucuteanu Larisa-Alexandra

Materie: Chimie

Experiență: 2 ani, Grad didactic: Definitiv

Studii:

  • Master: Ingineria si Managementul Calitatiii, Sigurantei si Securitatii in Munca

Chirilă Petru

Materie: Profesor de Religie Ortodoxă

Experiență: 26 de ani vechime, definitiv

Studii:

  • Absolvent al Facultății de Teologie Ortodoxă ,,Dumitru Stăniloae” din Iași
  • Studii postuniversitare: Masterat – ,,Teologie Biblică și Sistematică”, anul 2009
  • Absolvent al Școlii Populare de Arte Botoșani, anul 2016, înscris la gradul didactic II, sesiunea 2023
  • Coordonator proiect ,,Școala de vară” 2018-2023

Chiriac Daniela

Materie: prof. înv. primar și preșcolar
Experiență: 8 ani, grad didactic II

Studii&Proiecte:

  • PIPP USV „Ștefan cel Mare” Suceava
  • cadru didactic program ,,Școală după școală,, proiect UMBRELLA cod POCU/827/5/2/ 139481

Petrovici Petruța Simona

Materie: Profesor învățământ preșcolar

Experiență: 4 ani

Studii:

  • Conversie PIPP

Marusac Vasile

Materie: profesor de istorie, Facultatea de Istorie – Universitatea „A.I.Cuza” din Iași.

Grad didactic: Definitiv.

Nechita-Mirica Cosmin

Materie: Profesor Lb. engleza/Lb. Franceza

Experiență: 15 ani, Gradul didactic II (susținere Grad I 2022)

Proiecte:

  • Proiecte webinars, Planning projects, Apps for the Virtual Classroom and self-study, Student set goals, ‘EP SUMMIT 2022 – ELT Training Rooms’ – 32 Hours of Training on 25th – 27th March 2022

Grigoriu Oana-Gabriela

Materie: profesor titular limba și literatura română – limba franceză, grad I

Studii:

  • absolventă a Facultății de Litere și a Facultății de Relații Economice Internaționale in cadrul Universității „Ștefan cel Mare” Suceava
  • masterat „Semiotica limbajului în mass-media și publicitate”, Universitatea „Ștefan cel Mare” Suceava
  • coordonator proiecte și programe educative

Asofronie Oana - Mihaela

Materie: profesor titular matematică

Experiență: 22 de ani, definitiv

Studii & Proiecte:

  • absolventă a Facultății de Matematică în cadrul Universității „Al. I. Cuza” Iași
  • cadru didactic program ,, Școală după școală,, proiect UMBRELLA cod POCU/827/5/2/ 139481

Grigoraș Manuela Florentina

Materie: Istorie
Experiență: vechime 18 ani, gradul I

Proiecte:

  • curs recent CRED

Bucevschi Roberta

Materie: învățător suplinitor
Experiență: 1 an
Studii:

  • Specialitate: învățător-educatoare, Liceul Pedagogic “Nicolae Iorga” Botoșani
Share This
Sari la conținut