În cadrul proiectului ,,Acces spre succes,, cod F-PNRAS-1-2022-1575, a avut loc, joi 9 martie, în laboratorul de informatică (SmartLab) workshopul de pregătire a cadrelor didactice de gimnaziu din unitatea noastră, în vederea utilizării echipamentelor IT și a softurilor educaționale achiziționate pentru desfasurarea activitatilor din proiect cu grupul- țintă conform graficului activităților.
Serviciile de pregătire a cadrelor didactice în vederea utilizării echipamentelor IT și a softurilor educaționale au fost asigurate de personal calificat reprezentant al furnizorului de echipamente IT și au constat în:
- utilizarea Display-ul interactiv prin funcțiile de interacțiune intuitive si conectivitate care crează medii de învățare captivante, experiențe interactive de învățare, oferind profesorilor resursele necesare pentru a crea lecții eficiente și moderne.
- utilizarea camerei de videoconferință, compatibilă cu platforme software de videoconferință (Microsoft Teams, Google Meet, Zoom) care îmbunătățeste predarea în modul hibrid sau online
- Utilizarea laptopului cu antivirus preinstalat, MDM – Sistem de management centralizat al dispozitivelor preinstalat, licență sistem de operare Windows
- Utilizarea multifuncționalei A4
- Utilizarea aplicației software educațională compatibila cu sistemul de operare Windows care oferă posibilitatea folosirii: modelelor 3D, a imaginilor 360, încărcării de resurse educaționale (manuale, culegeri, imagini, clipuri video, cărți de tip .pdf), dar să conțină și un modul de evaluare a cunoștiințelor elevilor.
- utiizarea laboratorului Digital sKOOLvers
Scopul training-ului este să dezvolte abilitățile profesorilor de a:
- folosi strategii pedagogice moderne la nivelul clasei (instruire personalizată, abordări pedagogice structurate, centrate pe elev) sau de prioritizare a elevilor (programe remediale de grup mic, învățare autodirijată susținută de tehnologie)
- proiecta și realiza resurselor pentru instruirea online
- adapta resursele pentru învățarea online și posibilitatea de a le prezenta în timp real elevilor;
- crea și utiliza resurselor digitale pentru evaluarea formativă, sumativă și feedback.
Activitatea a avut un pronunțat caracter practico-aplicativ și interactiv interesul major al profesorilor de pregătire în dezvoltarea de abilități digitale generând situații de învățare deosebit de eficiente.
![](https://www.scoalavaculesti.ro/wp-content/uploads/2023/03/WhatsApp-Image-2023-03-12-at-23.10.09-1-1024x768.jpeg)
![](https://www.scoalavaculesti.ro/wp-content/uploads/2023/03/WhatsApp-Image-2023-03-12-at-23.10.09-2-1024x768.jpeg)
![](https://www.scoalavaculesti.ro/wp-content/uploads/2023/03/WhatsApp-Image-2023-03-12-at-23.10.09-768x1024.jpeg)