Final de program ,,scoală după școală,,

Programul ,,Școală după școală,, s-a desfășurat timp de 16 luni în perioada ianuarie 2022-aprilie 2023 la Școala gimnazială nr. 1 Văculești în calitate de partener 2 în cadrul proiectului “ U.M.B.R.E.L.L.A. (U-man, M-edical, B-unatate, R-espect, E-ducatie, L-ibertate, L-ocal, A-dministratie) “ Contract de finanțare nr: POCU/827/5/2/ 139481, alături de Primăria comunei Văculești în calitate de beneficiar și Asociația Clara –partener 1.

         Echipa de proiect a cuprins : Coordonator activități Partener-2– 1 poziție, Cadru didactic – 2 poziții, Responsabil tehnic- 1 poziție.

         Scopul proiectului este îmbunătățirea vieții persoanelor aflate în risc de sărăcie și excluziune socială de pe teritoriul GAL Codrii de Aramă prin implementarea unor măsuri integrate de educație și medico-sociale în vederea reducerii persoanelor aflate în risc de sărăciei și a excluderii sociale a grupului țintă iar programul ,,Școală după școală,, răspunde OS 2. Cresterea accesului si participarii la educaie pentru un numar de 100 de copii in risc de saracie si excluziune sociala de pe teritoriul GAL Codrii de Arama, judetul Botosani.

       Nevoile de educație la nivelul comunității locale au identificat următoarele probleme:

– probleme în asigurarea alimentației adecvate a copiilor pe fondul veniturilor reduse

– dificultăți la nivelul îndrumării copiilor pentru activități educative după orele de curs

– dificultăți la nivelul supravegherii și controlului copiilor în spațiul domestic

– dificultăți comportamentale la nivelul copiilor din familii în risc social (părinți plecați, familii monoparentale) care pot degenera în acte de infracționalitate juvenilă;

     În acest sens  școala a avut ca obiectiv, intervenții eficiente care să conducă la creșterea accesului la educație și îmbunătățirea calității acesteia pentru grupurile vulnerabile (inițiativa cheie), asigurând oportunități egale de acces la educație pentru toți copii prin constituirea unui grup-țintă de 100 elevi cu vârsta între 6 și 14 ani participanți la programul ,,Școală după școală,, constituiți în 2 serii, pentru anii școlari 2021-2022 și 2022-2023, a câte 50 elevi din cele două cicluri de învățământ: primar și gimnazial.

      Rezultate vizibile asumate in proiect la nivelul GT sunt legate de:

  •  dobândirea de achiziții de bază, competențe matematice și de comunicare implementate prin două categorii de activități: remediale și recreative.
  • finalizarea studiilor obligatorii de către toți copiii

      Schimbările pe termen mediu și lung vizează:

  •  facilitarea achiziției de competențe cheie care să ajute elevii în tranziția spre învățământul superior și/sau tranziția spre piata muncii
  • Eliminarea, în timp,a decalajului de învățare față de UE contribuind la îndeplinirea cerințelor pieței muncii europene.

Pentru cresterea gradului de acces al populației din zona marginalizată la servicii educaționale/ creșterea gradului de participare școlară și al diminuării/prevenirii fenomenului de abandon școlar s-a propus  un set de masuri privind:

– Dezvoltarea infrastructurii educaționale: diversificarea și creșterea nr și calității materialelor didactice, dezvoltarea de programe educative extracurriculare, inclusiv școala de vară (actiuni civice și de voluntariat în scopul cunoașterii/acceptării/integrării persoanelor marginalizate, în special a celor cu dizabilități, a persoanelor vârstnice s.a.); S-au achiziționat materiale didactice, consumabile necesare desfășurării programului în cele 16 luni și carte școlară corespunzătoare bibliografiei obligatorii specifice vârstei.

– Dezvoltarea unui program de tip ,,Școală după școală,, pentru 100 de copii.

Fiecare copil din GT a beneficiat de pachet suport material care a inclus: diverse materiale educative, rechizite, și hrană caldă pe parcursul serviciilor la care a participat. Programul ,,Școală după școală,,, a cuprins activități de educație remedială, activități extrașcolare/extracurriculare, școală de vară, consiliere/educație parentală.

Pentru înființarea și funcționarea serviciului, Școala gimnazială nr. 1 Văculești a luat următoarele măsuri:

– alocarea, pregătirea și dotarea spațiului necesar funcționării programului;

– asigurarea resurselor logistice necesare furnizării serviciilor (resurse educaționale, informaționale, hrană beneficiari s.a.);

– stabilirea schemei și atribuțiilor personalului implicat;

– elaborarea regulamentului de funcționare și a documentelor de lucru cu beneficiarii.

Participarea copiilor la programul ,,Școală după școală,, a presupus:

– preluarea copiilor după finalizarea programului școlar;

– asigurarea unei mese înainte de începerea programului (masa de prânz),

– asistența pentru realizarea temelor,

– desfășurarea de activități extrașcolare educative pentru dezvoltarea și fundamentarea de competențe-cheie pentru integrarea socio-profesională a copilului,

– desfășurarea de activități pentru dezvoltarea personală a copiilor: crearea unui mod de a gândi pozitiv, creșterea stimei de sine, dezvoltarea abilităților de viață independentă, a abilităților de utilizare a echipamentelor TIC pentru a crește gradul de participare la activitățile educaționale

– consiliere psihologică a copiilor și consiliere parentală a  părinților.

  Din punct de vedere logistic, programul s-a structurat in 2 grupe/ serie (25 beneficiari/grupa), distribuția și organizarea copiilor având la bază:

– vârsta/clasa școlară,

– setul de dificultăți educaționale,

– nevoile specifice de sprijin educațional. Astfel s-au organizat o grupă de 6-10 ani la școala Văculești cu program între orele 12-13,30 și o grupă la structura Saucenița cu copii de 11-15 ani cu program între orele 14-15,30 în fiecare serie.

         În cadrul programului, elevii cu carențe în asimilarea materiilor școlare, cu decalaj de

înțelegere și cunoaștere în raport cu programa școlară/colegii de clasă au beneficiat de educație de tip remedial sub formă de cursuri de pregătire pe materii specifice și exerciții aplicative pentru fixarea cunoștințelor.

        Activitățile extracurriculare au urmărit dezvoltarea de competențe cheie pentru dezvoltarea deplină, armonioasă a copilului, facilitarea integrării socio-profesionale, dezvoltarea de atitudini și comportamente conforme normelor sociale, creșterea încrederii în sine, prevenirea și reducerea discriminării, prevenirea și combaterea comportamentelor infracționale, dezvoltarea abilităților TIC s.a.

       S-au desfășurat activități ca:

I. Activități de educație, complementare activității didactice :

a) Supraveghere și îndrumare în efectuarea temelor

 b) Recuperare pentru elevii cu dificultăți

 II. Activități de susținere și de dezvoltare personală a elevilor :

a) asistență psihopedagogică pentru recuperarea decalajelor în învățare

 b) consiliere psihologică;

c) activități pentru accelerarea învățării și pentru performanță;

d) activități de pregătire pentru viață: activități de autocunoaștere, activități care vizează dezvoltarea atitudinii active, integrarea și implicarea socială (coduri de conduită, cetățenie activă, atitudine responsabilă față de mediul înconjurător, dezvoltare durabilă etc), activități pentru dezvoltarea capacității de comunicare și gândire critică, activități de promovare a unui stil de viață sănătos (alimentație sănătoasă, regim de viață sănătos), activități de prevenire a comportamentelor riscante cauzate de consumul de alcool, tutun și droguri; activități fizice și mișcare;

 e) activități tematice / ateliere (microproiecte pe diferite domenii)

             f) alte activități specifice

        În realizarea activităților extracurriculare Școala Gimnazială nr.1 Văculești a atras sprijinul și implicarea directă a comunității locale – locuitori, agenți locali, factori de răspundere, instituții și servicii publice, organizații nonguvernamentale s.a.

          În acest sens, au fost încheiate parteneriate/acorduri de colaborare și s-au derulat acțiuni cu:

– Inspectoratul pentru Situații de Urgență,

– Poliția Locală,

– Organizații nonguvernamentale ( asociații sportive )

– cabinetul medicului de familie din comună, servicii publice sociale și de sănătate publică– implicate în

acțiunile de educație pentru igienă și sănătate, prevenirea și combaterea discriminării;

– Alti factori, institutii implicate/cu responsabilitati directe sau care pot contribui la educatia tinerei generatii sub toate aspectele necesare integrarii socio-profesionale si culturale.

         Acțiunile au fost intens mediatizate si comunicate (postări pe site-ul www.scoalavaculesti.ro și site-urile partenerilor, pagina de facebook a școlii și ale partenerilor, s.a.) urmărindu-se implicarea și atragerea sprijinului comunității locale, inclusiv a agenților economici cu posibilități de a sustine financiar o serie de resursele implicate (consumabile, pachete dulcuri, material ecologic, deplasari in vizite de lucru/excursii locale etc).

      A fost monitorizat si inregistrat parcursul fiecărui beneficiar – rezultatele obținute (fișe de progres) factori de progres/regres unde e cazul, s-au aplicat măsuri corective și de acomodare permanentă cu situația largă a întregii familii/celorlati membri care beneficiaza de servicii in cadrul proiectului.

        Serviciile educaționale dezvoltate în cadrul acestei subactivități răspund temei secundare Inovare socială, costurile aferente fiind încadrate în bugetul temei. De asemenea, sunt incluse măsuri care promoveaza tema secundară îmbunătățirea accesibilității, a utilizării și a calității tehnologiilor informației și comunicațiilor.

Coordonator activități Partener-2, Prof. Iulian Cătălin Nechifor

Articole recente

Împreună cu Narada spre mai binele elevilor noștri

Astăzi am distribuit 12 kituri educaționale oferite de Asociația Narada pentru creșterea frecvenței, performanțelor și șanselor la educație elevilor din ciclurile primar și gimnazial selectați împreună cu doamnele învățătoare și diriginte. Kiturile sunt compuse din...

proiectul E-Twinning – LET IT GROW (Lasă-l să crească)

Începând cu luna noiembrie 2024, școala noastră face parte din proiectul Etwinning – LET IT GROW (Lasă-l să crească) alături de alte școli din Turcia, Portugalia, Grecia și Georgia.Acesta își propune să dezvolte comunicarea copiilor cu natura, să răspândească...

Contact

0331 881 001

Urmărește-ne!

Vezi articole din aceeași categorie

Împreună cu Narada spre mai binele elevilor noștri

Împreună cu Narada spre mai binele elevilor noștri

Astăzi am distribuit 12 kituri educaționale oferite de Asociația Narada pentru creșterea frecvenței, performanțelor și șanselor la educație elevilor din ciclurile primar și gimnazial selectați împreună cu doamnele învățătoare și diriginte. Kiturile sunt compuse din...

citește mai mult
Share This
Sari la conținut